20.6.24

מעבר דירה עם כלב – איך עושים את זה נכון?

אז אנחנו מצאנו את דירת חלומותינו. הבעיה היא שעדיין לא מצאנו את הדרך הנכונה לבשר זאת לכלב. כידוע, כלבים הן חיות שנהנות מהרגלים - מסלולי הטיול שלהם, הרעשים אליהם הם רגילים, האנשים אליהם הם רגילים. עקב מעבר דירה, רבים מהפרטים הללו עשויים להשתנות, וכלבים מתקשים להסתגל לכמות כה גדולה של שינויים בהפרש כה קטן של זמן. בנוסף, כלבים הן חיות טריטוריאליות מאוד ולכן, יתקשו להתאקלם בבית חדש משהכריזו את הבית הקודם כממלכה הבלתי מעורערת שלהם.

כיצד נוכל לסייע לכלבנו האהוב לעבור איתנו את המעבר בקלות?

טרם מעבר הדירה

לפני המעבר עצמו אנו עוסקים בפעילויות חדשות רבות בבית כגון אריזת המטלטלים, פירוק רהיטים, ביקורם של אישים זרים רבים וכולי. בנוסף, לוח הזמנים שלנו משתנה ואנחנו מבלים זמן רב בסדר וארגון. כל השינויים הללו יוצרים חוסר ביטחון ומתח עבור הכלב שלנו. בעקבות זאת, מומלץ להתחיל את האריזה מעט מוקדם יותר משהייתם מתכננים ולעשות זאת בהדרגה, כדי שכלבנו יסתגל לשינוי באיטיות ובנוחות. מומלץ להתחיל עם ארגז אחד, אולי אפילו לאפשר לכלב לרחרח אותו טרם תחילת המלאכה ולהכיר אותו. אפשר להפוך את האריזה למשחק עבור הכלב, אך כמובן שהדבר עשוי להרגיז אתכם בשל הרצון לסיים את המטלה מהר ככל האפשר. אופציה אלטרנטיבית היא להעסיק את הכלב בצעצועים חדשים או עם הילדים.


ביום המעבר עצמו 

כדאי להרחיק את הכלב מ"זירת הפשע" ככל האפשר וטרם הגעת חברת ההובלה, אשר להם יפריע בעבודה. משום שמדובר במעבר מאוד סופי, כדאי להעביר את הכלב לבית של אנשים שהוא מכיר ואוהב, עמם יוכל לבלות את השעות המלחיצות בלעדיכם. אפשר גם לשלם לפנסיון שישמור על הכלב למספר שעות, אף על פי שעם המעבר הרדיקלי, פחות מומלץ שלפני הגעתו לדירה החדשה בפעם הראשונה ימצא בכלוב לבד. אופציה אחרונה היא לנעול את הכלב בחדר בבית הישן אשר תכולתו פונתה. מומלץ לגשת לחדר לעיתים ולשחק עם הכלב כדי להרגיע אותו. יש ליידע את המובילים אודות הימצאות הכלב בחדר, שלא יבהילו אותו בטעות.


בבית החדש 

לנסות ולסייע לכלב להתאקלם לאט-לאט. לאחר המובילים  סיימו את מלאכתן ואתם לבד בבית, כדאי להכניס את הכלב לבית, לחדר קטן עם דלת. יש להניח בחדר את האוכל, השתייה, הצעצועים של הכלב ופריטים המכילים את הריח שלכם. הדבר ישרה רוגע על כלבכם. כדאי לשחק איתו כמה שיותר ולגרום לו לחוש שמח. מומלץ מאוד להישאר איתו לפחות כמה שעות ולדאוג שלא יהיה לבד. לאחר שהכלב מרגיש ביטחון בחדר הזה, יתאפשר לכם לנסות ולסייע לו להסתגל לשאר החדרים בבית, אחד-אחד. יתכן והתהליך ידרוש מספר ימים. 

כשמדובר בטיולים, מומלץ לטייל עם הכלב במסלולים קצרים וקבועים מאוד, כך שיוכל להכיר את השכונה שלו בקלות ובנוחות. אין לחשוף אותו ליותר מדי שטח מוקדם מדי, הדבר עשוי לגרום לו לחוש בסכנה.

סרטון טיפים: מעבר דירה עם כלב והסתגלות כלב לבית החדש



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה