5.2.17

הובלות בבאר שבע - מעבר דירה בטוח בבאר שבע

הובלות בבאר שבע
זהו לא פוסט שיווקי שמטרתו למכור דבר, אלא תיאור של ענף הובלות דירה בדרום בכללי ובבאר שבע בפרט. בירת הנגב, החמה והדרומית מתפתחת ללא הרף ומתרחבת ומפריחה את השממה.

אבל, כשניסינו למצוא חברת הובלה מומלצת בבאר שבע, עברנו הרבה, עד שהצלחנו לסנן את הטובות ביותר מכל המציעות את מרכולתן. נתקלנו במובילים בלי משאית, עם רכב פרטי ונגררת, נתקלנו במיני משאיות מסוג רנו ופג'ו בלויות ומקרטעות ובעיקר אנשים נחמדים שעוסקים בהובלות דירה בבאר שבע כעבודה שניה, השלמת הכנסה אך לא כמקצוע עיקרי.

מבין רבים וטובים מתושבי באר שבע מצאנו גם מספר חברות הובלה מקצועיות, מיומנות, עם מספר משאיות, חלקן אף חדשות לגמרי, אשר עוסקים במעברי דירות ומשרדים בבאר שבע- 10 וגם 20 שנה ברציפות. שמענו קצת תלונות על תחרות המחירים שנוגסת ברווחים שלהם ושמענו גם סיפוק ושביעות רצון מהעבודה, מהחברות בצוות, מלקוחות טובים שפרגנו בטיפים יפים וביחס נעים ולבבי.

מדוע כל כך קשה למצוא חברת הובלה?


עניין אותנו מאד מדוע קשה היה לנו, למצוא מוביל בצ'יק צ'ק. כאשר שאלנו מספר מובילים, הבנו כמה דברים: ראשית הסבירו לנו כי היות ואין הובלה כל יום, קשה להחזיק מובילים על בסיס חודשי. מה שקורה בפועל שמוצאים מוביל על בסיס יומי, לפעמים שעתי ולעמים לפי מספר ההובלות.

שיטת עבודה זו טומנת בחובה מספר חסרונות. הראשונה היא יוקר עלות שכירת שירותי מוביל ליום בודד. אך זה החיסרון הקטן. החיסרון הגדול הוא חוסר המקצועיות שבעבודת צוות שצוברים מובילים בעבודה מידי יום ביומו. מוביל שאינו חלק מצוות, חסר את המיומנות של פריקת תכולה, עטיפת רהיטים, כללי זהירות ובטיחות. לעתים, חוסר מקצועיות זו עולה לראש צוות ההובלות או לבעל החברה הרבה יותר כסף ולעתים הנזקים עולים על התועלת. לכן ללכת למרכז העיר באר שבע ולמצוא "פועל יומי" זה אולי הכי קל, השאלה היא האם זה כלכלי וכדאי.

הובלה הוא תחום עונתי

מכיוון וענף זה סובל מתנודתיות קשה מאד ופערי הביקוש כל כך גדולים בין עונות השנה, הדבר מעיב על יכולתם של אנשי מקצוע נפלאים לשרוד בענף ולהתפרנס ממנו כל השנה. הפרשי הביקוש בין עונת החורף הגשום לימות הקיץ הם הבדלים כה תהומיים וכה קיצוניים עד כדי 500% הבדל.

עונת החורף לא רק טומנת בחובה ירידות חדות בביקושים לחברות הובלה, אלא גרוע מכך, היא מביאה איתה ירידת מחירים קריטית להמשך קיום העסק והעובדים. עודף היצע על הביקוש מביא למלחמת חורמה במחירים שדווקא הצרכן הסופי נהנה ממנה. הבעיה היא לא הרווח שמרוויח עובר הדירה, שזהו דבר מבורך כשלעצמו, אלא שחיקת  הענף תוך הורדת רמת המקצועיות והשירות שמגיע כתוצאה מיכולת הכנסה לא יציבה ונמוכה בחלק חשוב בשנה.

נקודת האור בחברת הובלה

עם כל הקושי שתיארנו לעיל, יש גם נקודת אור והיא נקראת העונה החמה של ענף הובלות דירה בבאר שבע. תקופה זו רוויה כל כך בעוברי דירות, עד כדי כך שנוצר עומס וקושי רב למצוא חברות הובלה פנויות בעיקר בחודשים יולי ואוגוסט. המחירים עולים, כמות הדירות למעבר גדלות וחברות ההובלה מצליחות להכניס רווחים יפים שמכסים לרוב על נזקי חודשי החורף שחלף.

מחירון הובלות בבאר שבע כבר לא רלוונטי

פעם עוברי דירות בבאר שבע ובכל הארץ כולה היו מחפשים מחירון הובלה או מחשבוני הובלה על מנת לקבלת אומדן כמה צריכה לעלות הובלה בבאר שבע. כיום הבנו שמחירון הוא דבר יפה בתיאוריה בלבד. הבנו שמחירון לא יכול לייצג את הבית שלי במדויק כי יש לי רהיטים שונים, גדלים שונים, פירוקים והרכבות רהיטים שלאחר אין, שביל כניסה עם מדרגות לפני דלת הכניסה לבניין שלאחר אין וכך הלאה.

היום אנחנו מחפשים הובלה בטוחה. אנחנו רוצים לדעת עם איזו חברת הובלה אנחנו עוברים דירה.
אנחנו רוצים לדעת מה הניסיון שלה ובעיקר מי ממליץ עליה. אהה וכמובן, אנחנו רוצים לקבל מחיר משתלם. אנחנו כבר לא פראיירים, היום כולנו צרכנים נבונים, יודעים להתמקח ורוצים לקבל שירות ברמה גבוהה. היום בשביל לספק אותנו, בעלי המקצוע השונים וחברות הובלה בבאר שבע בפרט צריכים להיות מצוינים, מקצועיים, אדיבים והוגנים.

תגובה 1:

  1. אפרופו מעבר דירה. חסרה בכתבה התייחסות לפריטים מתכולת הבית שלא עוברים לדירה החדשה. רוב האנשים לא יודעים, אבל בחלק גדול מהמקרים תכולת הדירה כוללת גם פריטי אספנות בעלי ערך כספי משמעותי. הדבר נכון בעיקר כשמדובר על מעבר דירה של אנשים מבוגרים לדירות קטנות יותר או בתי אבות. אם בתכולת הדירה יש ספרים ישנים, תקליטים, מסמכים עתיקים, פריטי יודאיקה או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שהם שווים לא מעט כסף. חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וקבלו מאמר שיסביר לכם איך להעריך באופן עצמאי את תכולת הדירה שלכם.

    השבמחק