14.2.17

שיתוף הילדים במעבר הדירה

מעבר דירה הינו אירוע משמח ומשמעותי ביותר בחייו של כל אדם, יחד עם המעבר לבית החדש מורגשות התחדשות, התחדשות ותקווה. לילדים ונוער מעבר הדירה יכול להצטייר כאירוע מלא חששות, שאלות ואי וודאות. הילדים נאלצים להיפרד מבית הספר מהחברים ומהשכונה לה הם רגילים, ולעבור למקום בו הכל חדש, למצב חברתי תלוי בסימן שאלה ולסביבה לא מוכרת. על מנת להקל על הרגשות והחששות של הילדים תוכלו לשתף אותם בפעילויות שונות בתקופת מעבר הדירה, השיתוף יעניק להם תחושת שייכות וגם יגרום לכך שהם יחששו פחות מהמעבר.
 

טיפים לשיתוף הילדים

1. בקשו מהילדים לחפש בעבורכם חברת הובלות בתל אביב לדוגמא, המליצו להם להיכנס גם לאתרי השוואות מחירי הובלה, אתרים להשוואות מחירים בו ניתן למצוא הובלות לתל אביב ולכל חלקי הארץ. באתר גט מובינג הם יוכלו להכניס לתוך משאית ההובלות את החפצים שתרצו להעביר.

2. הציעו להם ללמוד על העיר אליה אתם עוברים. אם למשל אתם עוברים לתל אביב תוכלו להכווין אותם למוזיאונים, לחופים היפים ולמקומות הבילוי הרבים שיש בה. תוכלו גם לתת להם להחליט על המקום הראשון בו ירצו ללכת לאכול ארוחת ערב בחוץ, ועל המקום הראשון בו ירצו לבלות בתל אביב.

3. מומלץ מאד לעודד את הילדים לשוחח אתכם על הרגשות שלהם בקשר למעבר, שוחחו איתם על החשש להיפרד מהחברים הקרובים שרכשו, מבית הספר ומשכונת המגורים. תוכלו לעודד אותם להביע את עצמם באמצעות משחקי תפקידים וציור. חשוב להדגיש שאם הילד לא מראה או מבטא בגלוי את החששות והלחץ, ויש שינוי בהתנהגות שלו לקראת המעבר, הסיקו מכך כי הוא חושש ונלחץ ועזרו לו.

4. שוחחו על המעבר עם מחנכת הכיתה או הגננת, הן ידעו כבר איך לטפל בילד, איך להתייחס לרגישות יתר או לעצבנות היתר שלו. אם ברצונכם לערוך מסיבת פרידה בכיתה או בגן שתפו אותן.

5. נסו להעביר את חווית האריזה בצורה כיפית, שתפו אותם באריזת הבגדים והצעצועים שלהם, תנו להם אפילו לארוז את החפצים האישיים שלהם הקופסא אותה יקשטו כראות עיניהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה