16.2.17

מהו דיור ציבורי ואת מי הוא משמש?

זכותו של כל אדם לקורת גג מעל ראשו ולמקום מגורים ראוי נחשבת לזכות בסיסית בישראל. מסיבה זו החליטו ממשלות ישראל לדורותיהן לדאוג לכך שגם אדם שידו אינה משגת כדי רכישת דירה או שכירתה יוכל לעשות זאת. את הזכות לדיור מנסה להבטיח המדינה על ידי מאגר דירות העומד לרשותה, ואשר אותן היא משכירה לזכאים ולעומדים בתנאי הסף. מאגר הדירות מנוהל על ידי מספר חברות ציבוריות כגון: עמיגור, חלמיש, עמידר ועוד. כדי לדעת האם אתם זכאים לדיור ציבורי הנה התנאים הנדרשים בכדי להגיש את הבקשה הבסיסית לדירה.

דיור ציבורי – תנאים מוקדמים  


תנאים לכלל האוכלוסייה – ללא יוצאים מן הכלל

אזרחות 
כדי להגיש בקשה לשכירת דירה ציבורית התנאי הראשוני והבסיסי ביותר הוא להיות אזרח ישראלי. ללא תעודת זהות ישראלית אין אפשרות לנסות ולשכור דירה כזו. יוצאי דופן הם עולים חדשים, אך להם תנאים מיוחדים עבורם.

ללא דירה קודמת 
אמנם הדבר נשמע בסיסי, אך אדם שלו בעלות קודמת על דירה, אחוזי רכישה, שכירות מוגנת על פי חוק הגנת הדייר או כל סוג אחר של זכויות בדירה קיימת – אינו זכאי להגיש בקשה לשכירת דירה ציבורית. העובדה שיש לאותו אדם מקום להתגורר בו מוציא אותו מהמאגר של הזכאים לקבלת דירה ציבורית, פשוט מאחר ולאותו אדם ישנה קורת גג משלו.

דיור ציבורי לנכים ובעלי מוגבלויות – תנאים מיוחדים

יחידים
כאשר מדובר על אדם נכה החי לבדו, יש צורך להתחשב בסך ההכנסות בכדי לבחון זכאות לדיור ציבורי. אם האדם בעל שכר גבוה מהשכר הממוצע במשק, אזי הוא אינו זכאי לעזרה בדמות שכירת דירה ציבורית. באם שכרו אכן נמוך מאותו שכר ממוצע במשק, ישנם שני תנאים נוסיפם הצריכים להתקיים. הראשון – עליו להיות מרותק לכסא גלגלים. התנאי השני מכיר באותו ריתוק רק באם אותו אדם זכאי להשתתפות של משרד הבריאות בקניית כסא הגלגלים שלו.

זוגות נשואים 
לעומת יחידים אשר בהם התנאים ברורים ומובנים, לזוגות נשואים ישנם תנאים מעט שונים מאחר ומדובר על שני אנשים אשר יש להתחשב במצבם. במידה ומדובר על זוג בו אחד מבני הזוג מרותק לכסא גלגלים, יש צורך לענות על אותם תנאים של יחידים המרותקים לכסא גלגלים. סך הכנסות כלליות נמוך מהממוצע במשק, מרותק לכסא גלגלים ואישור השתתפות ממשרד הבריאות לרכישת הכסא.
במידה ומדובר על בני זוג בהם אחד מבני הזוג ישנה דרגה קבועה של אי כושר השתכרות באחוזים של 75 ומעלה, יש צורך שלבן הזוג הנכה תהיה קצבת נכות אליה מצורפת קצבת תלויים. הנוסף על כך, סך כלל ההכנסות של המשפחה לא יגיע לגובה ההכנסה המזכה, והתנאי האחרון הוא שלבני הזוג יהיו לפחות שני ילדים בחזקתם.
במידה ולשני בני הזוג ישנה דרגה קבועה של אי השתכרות מעל ל-75%, אזי כדי להיות זכאים לסיוע בדיור ציבורי על בני הזוג להיות נשואים מעל חמש שנים, כאשר לא נולדו להם ילדים באותה התקופה או שלהם ילד אחד בחזקתם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה